آشنایی با علماء

  زندگینامه آیت الله فاضل لنکرانی

تولد و دوران كودكی

جناب مستطاب آقای حاج شیخ محمّد جواد فاضل لنكرانی، فرزند مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی قدّس سرّه در سال 1341 شمسی و در ماه رجب مقارن با ولادت با سعادت حضرت امام جواد علیه السلام در شهر مقدّس قم دیده به جهان گشود. پدر ایشان، پیش از تولد فرزند، در خواب دیده بود كه خداوند به وی پسری عطا می كند كه به بدن او متصل است؛ و آن را به پسر بودن و روحانی شدن فرزند خود تعبیر كردند.

دوران تحصیل

ایشان تحصیلات ابتدائی را در مدرسه سنائی قم آغاز كرد؛ و به دلیل تبعید پدر بزرگوارشان توسّط رژیم استبدادی طاغوت به یزد، تحصیل خود را در آن جا پی گرفت؛ و سپس به قم بازگشته و تا اخذ دیپلم تجربی دانش روز را ادامه داد. وی در كنار درس های دبیرستان، در سال 1356 شمسی دروس حوزوی را آغاز نمود و چون غالب دروس رسمی حوزه در آن زمان به دلیل حركت نهضت اسلامی ملّت ایران تعطیل بود، ایشان با همّت و جدّیت فراوان توانست با شركت در درس های خصوصی اساتید حوزه، در مدّت كوتاهی دروس سطح را به پایان رسانده، و در سال 1361 شمسی به دروس خارج فقه و اصول راه یابد.

استادان

ایشان در سال های تحصیل خود به محضر عالمان بسیاری شرفیاب شد. دروس دوره ادبیات را نزد استاد بیگدلی ـكه هم اكنون از استادان برجسته حوزه هستند ـ گذراند؛ در رسائل و كفایه جلد دوّم به درس آیت الله سید رسول موسوی تهرانی و آیت الله اعتمادی راه یافت. كتاب مكاسب را نیز به صورت خصوصی از آیت الله پایانی فراگرفت. با پایان یافتن دروه سطح، برای بحث های

صفحات: 1·

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.